نگرانی مردم درباره تتر چیست؟

قدیم بحث های زیادی وجود دارد که تتر به اندازه کوین‌هایی که صادر می‌کند پشتوانه مالی و ذخایر کافی ندارد. زیرا تتر در مورد حسابرسی‌های شرکت خود هیچوقت به طور شفاف صحبت نکرده و اطلاعات دقیقی از آن منتشر نکرده است. گرینسپن بیان کرد:

این ادعا اخیرا در حال رشد است که آنها این ذخایر را ندارند. آنها در مورد میزان و مکانی که این ذخیره‌ی دلاری را نگه‌داری می‌کنند اصلا شفاف نیستند.
نیویورک تایمز در ماه نوامبر گزارش داد:

یک منتقد مصر آنلاین، با نام Bitfinex\\\’ed، چند مقاله بسیار دقیق در مورد Mediumarguing نوشته است که به نظر می‌رسد بیتفینکس کوین های تتر را غیر مجاز ساخته است تا آنها را برای خریدن و بالا بردن قیمت بیت کوین استفاده کند.

 

بسیاری صرافی بیتفینکس را به ایجاد حباب قیمتی بیت کوین در سال ۲۰۱۷ متهم می‌کنند و معتقدند شرکت تتر و صرافی بیتفینکس با چاپ تتر و توزیع آن در صرافی باعث دستکاری شدید قیمت‌ها شدند. یک تحلیل آماری ناشناس از Tether که به صورت آنلاین منتشر و در جامعه کاربران ارز دیجیتالی پخش شد، ادعا مشابهی را مطرح کرد و گفت:

بسیار بعید است که تتر از طریق هر فرآیند کسب و کار ارگانیک رشد کند، بلکه در پاسخ به شرایط بازار منتشر می‌شود.
این گزارش ادعا می‌کند که توزیع تتر با کاهش قیمت بیت کوین مطابقت داشته و این نشان می‌دهد که USDT ممکن است برای خرید بیت کوین ارزان قیمت استفاده شود. تحلیل‌ها می‌گوید توزیع تتر به میزان قابل توجهی بازار را تغییر می‌دهد؛ ۴۸.۸ درصد از افزایش قیمت بیت کوین در یک دوره مورد مطالعه قرار گرفت، که پس از ورود میزان قابل توجهی تتر به کیف پول بیتفینکس بود.

ادعاهای گمراه‌کننده تتر و بیتفینکس، به جریمه‌ میلیون دلاری آنها منجر شد
دانشگاه تگزاس در مقاله ای این نتیجه گیری را تایید می‌کند. دو دانشگاهی که این مقاله را نوشته اند، به فعالیت تتر در دو سال گذشته و به خصوص سال ۲۰۱۷ نگاه کرده و نتیجه گرفتند که الگوهای قیمت بیشتر با این فرضیه ای که Tether برای حمایت از قیمت‌ها و تغییر در قیمت ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد در نوسان است. ۸۵۰ میلیون دلار تتر جدید به تنهایی در ماه ژانویه ساخته و توزیع شد و بسیاری از افراد در بازار نگران سرعت تولید تتر های جدید بدون وجود مستنداتی مبنی بر اثبات پشتوانه این تتر‌های تولید شده هستند. به منظور اثبات دارایی بانکی، usdt یک سند حسابداری صادر کرد اما یک وکیل به نیویورک تایمز گفته است که:

این سند ثابت نکرد که توکن‌های تتر با دلار حمایت می‌شوند

حسابداران Friedman LLP این سند را تهیه کرده و حسابهای تتر را به طور کامل حسابرسی کرده اند، اما این مساله حل نشده است.

اگر مشکلی در تتر وجود داشته باشد، می‌تواند تاثیرات ناخوشایند گسترده‌ای را برای بازار ارزهای دیجیتالی به علت نقش مهم آن در بسیاری از صرافی‌ها داشته باشد. گرینسپن گفت:

موضوع این است که اخیرا حجم مخالفت‌ها در برابر تتر در حال افزایش است. اگر ذخایر کافی دلار آمریکا وجود نداشته باشد، پس قیمت تتر نباید به دلار آمریکا بستگی داشته باشد و این فقط توسط بازار تعیین خواهد شد.
ترس اصلی از این نکته است که فروپاشی قیمت تتر نیز ممکن است موجب سقوط قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی شود که مردم آن ارزها را با USDT معامله می‌کرده‌اند. اگر تتر از دلار جدا شود، باعث مشکلات بسیاری برای صرافی‌هایی که از آن به عنوان یک میانبر برای بودجه مشتری استفاده می‌کنند، روبرو خواهند شد. این امر به طور بالقوه می‌تواند مسائلی مربوط به نقدینگی را ایجاد کند و در بدترین حالت، آنها را مجبور به جذب سرمایه اضافی کند.